12.10.09

Jävligt shysst dag idag, och för det har jag olivers att tacka. Det nya är nu alltså att gå dit och trycka mat istället för exotic som vi har varit trogna alltför länge. Atmosfären, människorna,musiken, klockis.
Torsdagarna är ruggigt långa och sega så bestämde att vi skulle prova nå nytt och begav oss till Olivers för lunchkäk. Så.. ett gäng fotbollspojkar och björne stormade olivers likt en hord av brunstiga tjurar utsläppta på grönbete(citerat edström). Efter en hel vecka med tester kändes som att vi kunde unna oss lite så, ja vi åt tills vi nästan sprack, vi LÄNSADE stället. Förrätt, varmrätt,efterätt. Efter-maten-koman bestod i att sitta kvar vid borden och diskutera all möjligt skit, mycket trevlgt. Att sen bege sej tillbaka till skolan och känna att man på grund av den goda maten kommer kunna prestera på lektionerna var guld.
'
I slutet av dagen reflekterade vi över vårat goda humör och kom  fram till att är man bara mätt i magen så funkar det mesta. Visst, man kan bli mätt på panerad fisk(som var "dagens" på skolan) men att bli mätt på GOD mat är inte det samma. Så, är lunchen på skolan det minsta tveksam i fortsättningen blir det bakfickan, deal!
'
Det goda flytet bröts dock när jag var hemkommen och hörde att det var dags för vaccination. För det första är vi inte riktigt vana vid kylan så -6 känns som -30. De är alltså inte nu man vill stå ute i svinlång kö för att få vaccineras. Nåväl, gjorde mina minutrar(!!) i kylan o tog sprutan trots allt. Får se då hur sjuk jag blir av detta.. Än, cirka fyra timmar efter sticket står jag fortfarande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0